Toimintamme

Sibelius-Seuran tarkoituksena on ylläpitää ja edistää Jean Sibeliukseen ja hänen musiikkiinsa kohdistuvaa harrastusta, hänen musiikkinsa esittämistä sekä hänen sävellyksiään koskevaa tutkimus- ja julkaisutoimintaa.

Seura toteuttaa tehtäväänsä muun muassa julkaisemalla Jean Sibeliuksen koottujen teosten kriittistä laitosta yhteistyössä Kansalliskirjaston ja kustannusliike Breitkopf & Härtelin kanssa, järjestämällä Kansainvälisen Jean Sibelius –viulukilpailun joka viides vuosi, osallistumalla kansainvälisen Sibelius-konferenssin järjestelyihin, järjestämällä erilaisia tilaisuuksia ja matkoja jäsenistölleen, palkitsemalla Jean Sibeliuksen musiikin hyväksi tehtyä työtä sekä ylläpitämällä yhteyksiä muihin Sibelius-seuroihin Suomessa ja maailmalla.

Ajankohtaiset uutiset toiminnastamme löydät verkkosivuiltamme kohdasta Toimintamme → Ajankohtaista.